CARÀCTER PROPI
JUSTIFICACIÓ
La Llei Orgànica del Dret a l’educació, en els seus articles 22 i 52, estableix que:
“Els centres educatius tenen el dret a definir el seu Caràcter Propi, és a dir, a expressar públicament la seva identitat i el tipus d’educació que ofereixen a la societat”. |
En síntesi, el contingut d’aquest document pretén donar resposta a tres preguntes:
· Quina és la identitat del Centre “COR DE MARIA”?
· Quin tipus d’educació ofereix?
· Com s’organitza per a donar aquest servei a la societat?
IDENTITAT
· Fa present l’església en la seva funció educadora.
· Segueix la línia educativa que llegà a la Congregació de les Missioneres Esclaves de l’Immaculat Cor de Maria, la seva Fundadora: M. Esperança González Puig.
· Promou la formació integral dels alumnes, segons la concepció cristiana del món, de la vida i de l’home.
· Ofereix un servei a la societat i integra la seva acció en el medi sociocultural en què es troba.
COM EDUCA?
Ofereix a l’alumne els valors necessaris per a la formació i desenvolupament de la seva personalitat.
Prepara als alumnes per a ser constructors de la pau, de la veritat i de la justícia.
Facilita l’accés a les diferents manifestacions de la cultura del nostre temps, a la interpretació i valoració crítica de la realitat.
· Educa en i per a la llibertat, en la cooperació i la solidaritat.
· Orienta als nens/es per a que sàpiguen prendre opcions responsables que donin un sentit transcendental a la seva vida.
· Imparteix educació religiosa i catequesi a partir d’un projecte integral d’iniciació i maduració en la fe.
· Celebra la fe, comunitària i personalment, en un marc de respecte i llibertat.
· Estimula les inquietuds religioses, socials i pastorals de la Comunitat Educativa i els ofereix resposta a través dels Grups Apostòlics i Associacions.
COM DESENVOLUPA LA SEVA ACTIVITAT?
NIVELL PEDAGÒGIC
· Segueix una pedagogia actualitzada que fomenta la creativitat de l’alumne per tal d’afavorir el desenvolupament de les seves capacitats i destreses.
· Atén la diversitat del seu alumnat.
· Potencia en els nens la seva capacitat de comprensió i tolerància.
· Fomenta el seu desenvolupament intel·lectual mitjançant tècniques d’aprenentatge.
· Posa les noves tecnologies al servei dels alumnes.
· Afavoreix les diferents maneres de treball en equip.
· Potencia la relació personal Tutor-Alumne.
· Empra un sistema d’avaluació que permet verificar la qualitat de l’acció educativa.
· Promou activitats escolars i extraescolars que afavoreixen l’educació del “temps de lleure” i desperten interès i aficions en els alumnes.
· Procura que el lema de la M. Esperança: “M’AGRADA QUE ESTIGUEU CONTENTS” es visqui a la feina i en les relacions interpersonals.
NIVELL ORGANITZATIU:
· La nostra Comunitat Educativa es composa de : l’entitat Titular, el Claustre de Professors, el Personal d’administració i Serveis, Pares i Alumnes.
· L’entitat Titular és responsable d’expressar i donar continuïtat als principis que defineixen el tipus d’educació que el Centre ofereix.
· Els Professors són, dins l’escola, els educadors per excel·lència. Realitzen la seva tasca formativa en respecte i coherència amb el Caràcter Propi del Centre. Col·laboren en la preparació, realització i avaluació del Projecte Educatiu.
· El Personal d’administració i Serveis col·laboren, segons les seves competències, en la bona marxa del Centre.
· Els Pares, com a principals responsables de l’educació dels seus fills, participen i col·laboren en les activitats que es realitzen al Centre, especialment mitjançant l’AMPA i el Consell Escolar.
· Els Alumnes són els protagonistes de la seva formació. Intervenen activament en la vida del Centre segons les exigències pròpies de la seva edat i assumeixen responsabilitats proporcionades a la seva capacitat.
· EL REGLAMENT DE RÈGIM INTERIOR és el document que precisa els àmbits i nivells de participació dels diferents Estaments que formen la Comunitat Educativa, dins la legislació vigent.