El Nostre Projecte de Pastoral Curs 2008/09
Justificació del Projecte
El projecte de Pastoral s’estructura entorn d’uns objectius, vivències religioses, campanyes, celebracions litúrgiques, compromisos i activitats que ajudin a la formació integral dels alumnes.
Els objectius d’aquest projecte es duran a terme en els diferents àrees esforçant-nos per incorporar noves tecnologies, intentant implicar les famílies en les línies d’acció del projecte.
Utilitzarem una metologia activa, engrescadora i participativa. Ens proposem que la capella sigui un espai més proper als nens incorporant-lo en diferents situacions o moments del curs.
LEMA GENERAL DEL CURS:
DIFERENTS PERÒ EN EL FONS IGUALS, RESPECTEM-NOS.
Objectius del curs:
o Fomentar una educació basada en el respecte i acceptació de les diferències de cadascú com a font d’enriquiment. o Es tractaria de donar un caire actiu a la nostra programació de pastoral on els alumnes hi participin activament i els sigui útil per la vida diària. |
Ens esforcem. 1r trimestre
Valor: L’esforç
o L’esforç com a medi per assolir els objectius proposats. |
· Fe.
· Reflexió/ Pregàries del matí.
· Festa de la Verge Nena.
· Eucaristia i celebració de la Paraula.
· Advent / Nadal
o Donar gràcies a Déu per tot el que ens ha donat. o Veure Maria com un model a seguir. |
Solidaritat:
· Inscripció revista Gesto i Supergesto
· Campanya del Domund
· Dia de la Fam
o Donar a conèixer les revistes Gesto i Supergesto. o Reflexionar sobre el consum responsable. o Realitzar activitats relacionades amb la campanya del Domund. o Reflexionar sobre el dia de la fam (dejuni Voluntari) i els seus objetius. |
Suport teòric
· Llibre “Valors per a la Convivència “Edit. Parramón.
· Llibre de text de cada curs
· Pregàries “Bon dia
· Moments bíblics
· Revista “Gesto” i “Supergesto”
· Calendari de valors “Bruño”
· Contes i faules.
Siguem constants. 2n trimestre
Valor: La constància
o Sensibilitzar als alumnes en els avantatges que suposa mantenir una actitud constant en els seus projectes. o Entendre que la constància comporta actitud com: compromís, continuïtat, disciplina, control, perseverança, fidelitat,… |
Fe: Quaresma / Pasqua
o Fer un seguiment del període de Quaresma com a temps de reflexió i preparació per la Pasqua. o Celebracions del perdó. o Viure l’alegria de la Pasqua amb la resurrecció de Jesús. |
Solidaritat: Diada de la pau
Infància misionera
o Sensibilitzar als alumnes que la pau s’aconsegueix amb l’esforç de tots. o Valorar la importància de viure en un entorn de pau. o Reconèixer l’esforç i la constància dels missioners. |
· Suport teòric
· Revista “Quaresma”
· Programa d’educació en valors Aldees SOS
· Calendari de valors “Bruño”
· Valors per a la convivència , Pau
(pags. 171-178)
· Llibre de text de cada curs
· Pregàries “Bon dia”
· Power point de Xarata
· Biografies de persones que s’han esforçat a buscar la pau: Ghandi, Teresa de Calcuta , missioners/es…
· Oració de l’ONU per la pau.
· Cartells de Pau en diferents idiomes.
Si vols ser valent sigues sincer. 3r trimestre
Valor: La sinceritat
o Ser sincer és ser noble i respectuós, no desvergonyit. o Entendre que la sinceritat comporta autocontrol, respecte, responsabilitat, tranquilitat de consciència… |
Fe:
Mare Esperança
Mes de Maria
Eucaristia final de curs
o La Mare Esperança pren per model a Jesús com a persona dialogant. o Conèixer a Maria i les seves qualitats. o Clausurem el curs donant gràcies a Déu. |
Solidaritat: Campanya solidària (Ajuda a les altres escoles de la comunitat de les M Cor de Maria)
o Ser solidari és prendre un compromís personal i dur-lo a terme. o Reflexionar sobre les desigualtats socials. |
Suport teòric
· Material de l’escola sobre la Mare Esperança.
· Contes, pel·lícules,sobre Maria.
· Power point de diversos santuaris marians
· Calendari de valors “Bruño”
· Valors per a la convivència , Sinceritat(pàg. 79)
· Llibre de text de cada curs
· Pregàries “Bon dia”
· Moments bíblics